Jak inaczej namówić do usługi czy artykułu niż przekonując potencjalnego klienta, że to, co oferujemy jest dedykowane naturalnie dla niego? Przedstawić mu to oczywiście na przykładzie i pozwolić mu samodzielne decydować.
wideo wizytówki Kraków
Czym jest reklama interaktywna?
Reklama interaktywna innymi słowy Interactive Digital Signage to typ reklamy, w jakiej nadawca nie wyłącznie przekonuje nabywcę do jakiegoś zachowania, ale też pozwala odbiorcy ten przekaz kreować. Takiego rodzaju reklamy są pewną nowością, właśnie dlatego, że poprzednio nie do końca wolno było je w ogóle zrealizować, z uwagi na technikę. Dziś reklamą interaktywną równie dobrze można nazwać parę odcinków reklamowego serialu, w którym widz, ma prawo głosować na temat losów śmiałków, ale reklamą interaktywną będzie też ścisła interakcja innymi słowy szansę decydowania w czasie realnym i uzależnienie od wyboru pojedynczego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór najlepszych kampanii interaktywnych jest bezsprzecznie kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę wśród tego rodzaju reklam na pewno zasługują:
• Akcja MONTErzy – interaktywna reklama legendarnych deserów, w której chodziło o to, żeby odbiorca w stanie w pojedynkę zaprojektować swój prywatny smak deseru, scalając poszczególne jego składniki
• Kampnia Dziki Sad – zrealizowana poprzez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, nabywcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Rezultat interakcja tej piwnej marki była przez parę tygodni bardzo dobrą na facebook, jeśli idzie o marki piwne
• Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety publikowana była reklama z szyfrem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu oraz ulokowaniu telefonu na gazecie, można było ujrzeć poszczególne cechy samochodu, jak park assist czy kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Ażeby reklama interaktywna była efektywna musi nie wyłącznie kojarzyć mentalnie kontrahenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą i nie musi wiązać się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, by konsument, jaki już się zaangażował, w następnej kolejności dokonał takiego wyboru, jaki poprawnie mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, bowiem uprzednio angażował się na facebooku oraz dla niego wybór tej, a nie innej marki jest ewidentny. Cechą specyficzną reklam interaktywnych jest z reguły ich cena. Taka reklama to przecież nie pojedyncza kreacja na domenę internetową czy banner, lecz cały cykl narzędzi, jakie zapewnią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, aby podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, aby był on należyty technicznie oraz prosty.